Συνολικές προβολές σελίδας

Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!

Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;

Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;


Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.

Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων αγγλικά, αρμονία, ντικτέ 2016 στη Θεσσαλονίκη


Πρόγραμμα και εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων 2016:
Αγγλικά, Αρμονία, Ντικτέ.
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ
18-6-2016
ΑΓΓΛΙΚΑ
10.00 π.μ.
ΠΕΜΠΤΗ
23-6-2016
ΑΡΜΟΝΙΑ
08.30 π.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
24-6-2016
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
08.30 π.μ.
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ
          Οι εξετάσεις στο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «ΑΓΓΛΙΚΑ» θα διενεργηθούν στα εξεταστικά κέντρα που έχουν οριστεί από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

           δ) Για το ειδικό μάθημα «ΑΡΜΟΝΙΑ»
          1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Παπανικολή 42, Τ.Κ. 564 30 - Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Κ.
          2. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Ικτίνου 5, Τ.Κ. 546 22 - Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Λ μέχρι και Ψ.

           ε) Για το ειδικό μάθημα «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»
       Όλοι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 - Νεάπολη Θεσσαλονίκης).  


  
1.  ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΑΓΓΛΙΚΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΑΛΛΙΚΑ», «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ», «ΑΡΜΟΝΙΑ», «ΙΤΑΛΙΚΑ» ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Προέκταση Εγνατίας 118, Τέρμα Πυλαίας, Τ.Κ. 555 35 - Θεσσαλονίκη).
2.  ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»  ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
στο 2ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 - Νεάπολη Θεσ/νίκης)
   
Σημείωση:
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί βλέπετε αναλυτικά το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα όλων των μαθημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας:

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Ακόμα ένα θέμα αρμονίας "επιπέδου Πανελλαδικών"!


Ακόμα ένα θέμα αρμονίας εφ' όλης της ύλης, παρόμοιου βαθμού δυσκολίας και φαινομένων που συναντάμε σε ένα θέμα Πανελλαδικών εξετάσεων. Ακολουθούν τρεις τρόποι λύσης.



Καλό κουράγιο, καλή μελέτη και καλή επιτυχία σε όλους τους εξεταζόμενους!

Προσοχή στον αρμονικό ρυθμό στα 6/8 ανά τέταρτο παρεστιγμένο και πιθανόν ανά τέταρτο και όγδοο. 

Σπανιότερα ανά όγδοο αν κάπου χρειαστεί και ολόκληρο μέτρο αν έτσι φαίνεται από τη μελωδία.

Λύση 1:

Αρμονικός ρυθμός: Μια απλή λύση ως προς τον αρμονικό ρυθμό, (ανά τέταρτο παρεστιγμένο εκτός από μ.7,9,11,13 ανά τέταρτο- όγδοο) 

Δημιουργικότητα: χωρίς καθόλου προσθήκη ξένων φθόγγων και μιμήσεων.

Κίνηση φωνών: Ωστόσο είναι προσεγμένη η κίνηση των φωνών, οι οποίες κινούμενες στις κοντινότερες δυνατές θέσεις, επηρεάζουν και την επιλογή των συγχορδιών και των αναστροφών αυτών, κάνοντας πιο ενδιαφέρουσα την αρμονική "πλοκή" .
Επίσης αν και δε χρησιμοποιούνται μιμήσεις και ξένοι φθόγγοι, αξιοποιούνται σωστά οι δοσμένοι ξένοι φθόγγοι, όπως διαβατικοί (μ.2, 15),  ποικίλματα (μ.1, 3,4), αποτζιατούρες (μ.5, 10, 14, 15).
Λειτουργικότητα αρμονικών συνδέσεων: Τα κομβικά σημεία του θέματος είναι 
α. η πτώση στη λα μείζονα στο μ.5 προς 6 με χρήση ναπολιτάνικης. Προσοχή στο φα διπλή δίεση που είναι αποτζιατούρα που καθυστερεί το σολ# προσαγωγέα για την Λα. Μ.
β. η πτώση στη Φα μείζονα στο μέτρο 10 προς 11 με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως στο παραπάνω, δηλ. με χρήση της ναπολιτάνικης και αποτζιατούρα ρε# που καθυστερεί το μι=προσαγωγέας της Φα.
γ. εναρμόνια μετατροπία λα#, σιb στο μ. 9. Εδώ χρησιμοποιούνται οι δεσπόζουσες. Θα μπορούσαμε με τις ντιμινουίτες να πάμε στη ρε ελάσσονα, αλλά μετά πάλι θα έπρεπε να κάνουμε την πτώση στη Φα μείζονα.
δ.Αλυσίδες: μ.3 και 4. στη σι ελ. και λα μειζ. και μ.12 και 13 στη Ρε μειζ και Μι Μειζ. Η δεύτερη αλυσίδα θα μπορούσε να είναι και σε άλλες τονικότητες όπως θα δείτε στις παρακάτω λύσεις.
ε.Δημιουργία χρωματικής μετατροπίας στο μ. 9 για μετάβαση στη φα μείζονα με ντο#- ντο αναίρεση, στο μ.11 για μετάβαση στη ρε μείζονα με ντο-ντο# και στο μ. 13 για μετάβαση στη φα# ελάσσονα με μι- μι#.


λύση 2.
Δημιουργικότητα: Πάλι χωρίς προσθήκη μιμήσεων και ξένων φθόγγων, εκτός από το τελευταίο μέτρο όπου καθυστερείται η τρίτη της μειζονοποιημένης Ι (τρίτη του "Πικαρντί") και ποικίλεται η λύση της καθυστέρησης. 
Κίνηση φωνών: Με λίγο μικρότερες κινήσεις στη μελωδική γραμμή του μπάσου και άρα μεγαλύτερη ποικιλία στην επιλογή των συγχορδιών, άρα περισσότερο αρμονικό ενδιαφέρον.
Λειτουργικότητα αρμονικών συνδέσεων: 
Οι ίδιες μετατροπίες με λύση 1 εκτός από μ.12-13.
Κομβικά σημεία: Απροσδόκητες πτώσεις στα σημεία των μετατροπιών με τη ναπολιτάνικη (μ.5-5 και 10-11)
Δεύτερη αλυσίδα μ.12-13 στη Σολ και Λα μείζονα.
Δημιουργία χρωματικής μετατροπίας στο μ.11 για μετάβαση στη σολ μείζονα με φα- φα# και στο μ. 13 για μετάβαση στη φα# ελάσσονα με μι- μι#.
Αρμονικός ρυθμός ανά τέταρτο παρεστιγμένο εκτός από μ.7

 


Λύση 3
Παρόμοιες επιλογές μετατροπιών  και βαθμίδων- αναστροφών με τη λύση 2, με τη μόνη διαφορά την προσθήκη ξένω φθόγγων και μιμήσεων που προκύπτουν από μελωδικά- ρυθμικά μοτίβα του θέματος. Οι μιμήσεις σημειώνονται με διακεκομμένες γραμμές.

Προσοχή:  τα σημεία όπου επιλέγουμε να κάνουμε μιμήσεις είναι τα σημεία όπου η μελωδία είναι πιο στατική και όχι στα ίδια σημεία όπου υπάρχει μελωδική ή ρυθμική κίνηση, ώστε το θέμα να μη βγαίνει πολύ πυκνό σε κάποια σημεία ή πολύ άδειο σε άλλα.

Διαφορές ως προς τις μετατροπίες και συνδέσεις:




μ. 11-12 η δεύτερη αλυσίδα  στη μι ελάσ. και φα# ελασ.,
μ. 14 χρήση παρενθετικής V της V  με χαμηλωμένη την 5η πριν το πτωτικό 6/4.

Ο αρμονικός ρυθμός πάλι είναι ίδιος.

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων Ειδικών μαθημάτων 2016

 Χριστός Ανέστη!


Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Υπ. Παιδείας αυτό είναι γενικά το πρόγραμμα: Θα ακολουθήσει νεώτερη ανακοίνωση ως προς τα εξεταστικά κέντρα.


ΗΜΕΡΑΗΜΕΡ/ΝΙΑΜΑΘΗΜΑΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ16-6-2016ΙΤΑΛΙΚΑ08.30 π.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ17-6-2016ΙΣΠΑΝΙΚΑ08.30 π.μ.
ΣΑΒΒΑΤΟ18-6-2016ΑΓΓΛΙΚΑ10.00 π.μ.
ΤΡΙΤΗ21-6-2016ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ08.30 π.μ.
ΤΕΤΑΡΤΗ22-6-2016ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ08.30 π.μ
ΠΕΜΠΤΗ23-6-2016ΑΡΜΟΝΙΑ08.30 π.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ24-6-2016ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ08.30 π.μ
ΣΑΒΒΑΤΟ25-6-2016ΓΑΛΛΙΚΑ08.30 π.μ.
ΔΕΥΤΕΡΑ27-6-2016ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ08.30 π.μ.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης :
μέχρι τις 08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08.30 π.μ.,
μέχρι τις 09.30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 10.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:
- των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,
- των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,
- του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.
Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2016-17 ορίζουμε το διάστημα από τηνΤετάρτη 15-6-2016 μέχρι και την Τετάρτη 29-6-2016.

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν γραπτώς στα Αγγλικά σε εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα, ενώ στα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα σε εξεταστικά κέντρα ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Θέματα ντικτέ Πανελλαδικών εξετάσεων 2015

Χριστός Ανέστη!


Εδώ μπορείτε να δείτε και να ακούσετε τα :

Είναι ένας καλός τρόπος εξάσκησης και δοκιμασίας του εαυτού σας με την ησυχία σας στο σπίτι να δείτε τι μπορείτε να κάνετε και τι περίπου να περιμένετε από τις Πανελλαδικές!

Πανελλαδικές εξετάσεις: Όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για αυτές

Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο μπορείτε να δείτε κάποια βασικά πράγματα που πιθανόν θα θέλατε να ξέρετε για τις Πανελλαδικές εξετάσεις:
Πανελλαδικές εξετάσεις: Όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για αυτές

Και εδώ όλες τις ανακοινώσεις του Υπ. Παιδείας σύμφωνα με τις Πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές και μαθήτριες Γενικών Λυκείων.
Καλή επιτυχία με υπομονή και δύναμη σε όλους! Και ο Θεός βοηθός σας!

Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Θέμα Αρμονίας Πανελλαδικών 2014

Τρεις λύσεις του θέματος Αρμονίας των Πανελλαδικών 2014
Η πρώτη απλούστερη, η δεύτερη με κάποιες μιμήσεις με τρίηχα και η τρίτη με μιμήσεις ρυθμικο-μελωδικού μοτίβου της μελωδίας.




Λύσεις θέματος Αρμονίας Πανελληνίων 2015 και ήχος


Θέμα αρμονίας "επιπέδου Πανελλαδικών"(παρόμοιας δυσκολίας)

Το θέμα.
Απλή λύση του θέματος


 Λύση με προσθήκη μιμήσεων και ξένων φθόγγων


Ακούτε τη δεύτερη λύση του θέματος.

(σημείωση: δεν πρόκειται για κάποιο θέμα που έχει "πέσει"  σε προηγούμενες Πανελλαδικές εξετάσεις).