Συνολικές προβολές σελίδας

Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!

Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;

Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;


Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.

Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !

Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

Παρενθετικές δεσπόζουσες

Παρενθετικές δεσπόζουσες

Μείζονα
Ελάσσονα

V/ii
V/iv
Οξύνω την 3η της συγχορδίας
V/V
V/VII(μειζονοποιημένη, χωρίς οξυμένο προσαγωγέα)
V/vi

V/IV
V/VI
Βαρύνω την 7η

V/IIN


V/III(μειζονοποιημένη, χωρίς οξυμένο προσαγωγέα)
Δεν αλλάζω κάτι

V/IIN

Βαρύνω την θεμέλιο, την 5η και την 7η.

Τονικοποιώ την βαθμίδα της οποίας θέλω να σχηματίσω την παρενθετική δεσπόζουσα. (π.χ. η ii της Ντο+ είναι η ρε ελάσσονα), και σχηματίζω την V7 της, με τις αλλοιώσεις που χρειάζονται (λα ντο# μι σολ).
Μας ενδιαφέρει να σχηματιστεί συγχορδία μείζονα με 7η μικρή.
Επίσης μπορούμε να σχηματίσουμε (V- VI) παρενθετική, δηλαδή απροσδόκητη πτώση, πχ. αν τονικοποιήσουμε την ΙV της Ντο+, σχηματίζουμε τη σύνδεση V- VI  στη Φα+, δηλαδή  Ντο μι σολ σιb  -  ρε φα λα.   

Παρομοίως, υπάρχουν παρενθετικές έβδομες (ντιμινουΐτες).
Για να σχηματίσουμε την vii70  ή την vii7 της V της Ντο+ , τονικοποιούμε την V βαθμίδα (Σολ Μείζονα), και σχηματίζουμε την vii70  ή την vii7 της, με τις αλλοιώσεις που χρειάζονται. (φα# λα ντο μιb ,  ή φα# λα ντο μι αντίστοιχα).

Δεν υπάρχουν σχόλια: