Συνολικές προβολές σελίδας

Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!

Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;

Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;


Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.

Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Η μουσική κινείται! (;)


Κινούμενη παρτιτούρα!

Η ιδέα μιας  μουσικής παρτιτούρας χωρίς μέτρα ή κλειδιά ακούγεται   περίεργη— μέχρι να το δείτε. 
Το σκεπτικό για τη δημιουργία  μιας "μηχανής" παραγωγής «κινούμενης μουσικής», στην οποία καταγράφονται έργα των Μπαχ, Σατί, Σοπέν και άλλων συνθετών σε μια κινούμενη σειρά από χρωματιστές γραμμές και τελείες είναι να δείξει  οπτικά το τονικό ύψος και διάρκεια των νοτών, σε όσους  δεν  γνωρίζουν τη συνηθισμένη μουσική σημειογραφία. Καθώς κάθε νότα παίζεται φωτίζεται , και ο φωτισμός της εξασθενεί σταδιακά καθώς ο ήχος της σβήνει.

Κάτι πολύ ενδιαφέρον, και χρήσιμο για τη μουσική ακρόαση  και την εισαγωγή στην παρτιτούρα σε όσους δεν εξοικειωθεί ακόμα με τη μουσική σημειογραφία, ή σε άτομα με αναπηρία.  Αλλά και σε κάποιον μουσικό, για να δει με άλλο τρόπο, οπτικά και με κίνηση,  την αρμονική δομή ενός έργου, πιθανόν να ανακαλύψει μουσικά στοιχεία που δεν είχε αντιληφθεί με την απλή ακρόαση ή μελετώντας την κανονική παρτιτούρα.  

Ας το δούμε!  Και ποιος ξέρει, ίσως κάποια στιγμή πειραματιστούμε κι εμείς με κάποια μουσική που μας αρέσει, κάποιου συνθέτη και γιατί όχι και δική μας.  Να δούμε, πώς άραγε μπορεί να αποδοθεί ως εικόνα;  Πώς θα φαίνονται οπτικά τα τονικά ύψη ή διάρκεια των νοτών;  Με ποια χρώματα και σχήματα; 

Ας πάρουμε μια γεύση και βλέπουμε.
Είναι η πρώτη Arabesque του Debussy για πιάνο.



Περισσότερα εδώ.


Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Καλές επιτυχίες και καλό καλοκαίρι!


Καλή επιτυχία σε όλους στις εξετάσεις σας, καλή δύναμη και υπομονή.
Μακάρι να τα πάτε όσο καλύτερα μπορείτε, με ηρεμία, 
συγκέντρωση και αξιοποίηση των δυνάμεών σας στο έπακρο!
Μην το βάζετε κάτω, αγωνιστείτε όσο αντέχετε!

Καλό καλοκαίρι, 
να προσέχετε και να σέβεστε τον εαυτό σας και να χαίρεστε πάντοτε!

Ας θυμηθούμε λίγο μερικά από τα πολλά που δημιουργήσαμε αυτή τη χρονιά στο σχολείο μας...

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Χριστός Ανέστη!


Πώς θα μας φαινόταν άραγε, 

ή πώς θα φαινόταν στους υπόλοιπους 
αν κάναμε κι εμείς κάτι τέτοιο; !

Ίσως ήδη έχουμε κι εμείς κάποια παρόμοια εμπειρία, 
όταν το λέμε ή το δείχνουμε με τον δικό μας τρόπο ο καθένας.




Κυρίως όμως αν το πιστεύουμε και το βιώνουμε μέσα μας
τότε σίγουρα θα περνάει το μήνυμα και στους άλλους !

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Μια μελωδία παζλ!

 Με την Α Λυκείου, χωριστήκαμε σε ομάδες, γράψαμε 2 μέτρα η κάθε ομάδα και τα ενώσαμε!

Ορίστε τι βγήκε: 

Α2 Λυκείου


 Α 3 Λυκείου

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Σταυρόλεξο για την Β' Λυκείου, εφ' όλης της ὐλης

Σταυρόλεξο για την Β ' Λυκείου, εφ' όλης της ύλης της αρμονίας

Εδώ μπορείτε να λύσετε το Σταυρόλεξο και να δείτε τις σωστές απαντήσεις.

Κάνουμε έτσι και μια επανάληψη σε ό,τι έχουμε διδαχθεί φέτος.

Καλή επιτυχία!



Αρμονία Β΄λυκείου

Σταυρόλεξο

1 2 3 
4 
5 6 7 
8 
9 
10 11 
12 13 14 
15 
16 17 
18 
19 

Οριζόντια

2Την χρειάζεται η έβδομη όταν δεν ανήκει στην V7 ή VII7
4Και αυτή τη χρειάζεται η έβδομη.
5Μια φωνή.
8Ο μπάσσος τραγουδάει ψηλότερα από τον τενόρο.
10Είναι η τρίτη βαθμίδα στην αρμονική ελἀσσονα.
11Έχει και αυτή υποδεσπόζουσα λειτουργία.
15Σχηματίζεται στη δεύτερη βαθμίδα βαρυμένη.
16Το συναντάμε στην αρμονική ελάσσονα.
18Είανι και οι παρενθετικές.
19Είναι η δεύτερη βαθμίδα στις ελάσσονες.

Κάθετα

1Τέτοια 8η απαγορεύεται, αλλά επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις (σοπράνο βήμα, μπάσσος πήδημα).
3Αυτή η ελάσσονα χρησιμοποιείται για αν αποφύγουμε το διάσημα δευτέρας αυξημένο.
6Αρμονική ..... : ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται σε διαφορετικό τονικό ύψος.
7Τέτοιος φθόγγος σημαίνει ότι πηγαίνουμε σε μια τονικότητα όπου ο φθόγγος αυτός είναι η τέταρτη νότα της.
8Ένα είδος αλλαγής τονικότητας
9Σε αυτή την μετατροπία δεν ψάχνουμε για κοινές συγχορδίες.
12Όχι μετατροπία αλλά τονική....
13Σχηματίζεται στην έβδομη βαθμίδα και είναι τετράφωνη.
14Η .... της V είναι η 6η νότα της κλίμακας.
17Τέτοιος είναι ο προσαγωγέας στην αρμονική ελάσσονα.