Συνολικές προβολές σελίδας

Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!

Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;

Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;


Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.

Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !

Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Σχετικά με τα σχόλια στις αναρτήσεις, τις ερωτήσεις ή απορίες

Σημείωση:
Τα σχόλια στις αναρτήσεις και οι τυχόν ερωτήσεις /απορίες σε θέματα ή θεωρητικό υλικό, είναι δύσκολο να απαντηθούν προσωπικά ένα ένα.
Οι αναρτήσεις μας προσπαθούν να καλύπτουν πιθανές απορίες.
Ωστόσο αν κάποιος κάποιος θέλει να ρωτήσει κάτι, η απάντηση θα δίνεται μέσω της ανάρτησης στην οποία αναφέρεται ή σε κάποια καινούργια ανάρτηση.

Ευχαριστούμε για τα σχόλια, τις σκέψεις και τις επισημάνσεις σας!

Θέμα Αρμονίας Πανελλαδικές 2016

Δύο προτεινόμενες λύσεις για το  φετινό θέμα των Πανελλαδικών .

(Φυσικά δεν είναι οι μόνες πιθανές λύσεις, κυρίως ως προς τους τρόπους που περνούμε στις διάφορες τονικότητες, ή ως προς τις μιμήσεις που κάνουμε, τους ξένους φθόγγους που χρησιμοποιούμε και την μελωδική γραμμή των διαφόρων φωνών. Τα τονικά κέντρα πάντως είναι πάνω κάτω αυτά,)

Είναι ένα εύκολο σχετικά θέμα με ξεκάθαρες πτώσεις στη Σολ μείζονα, Φα μείζονα, Μιb μείζονα, λα ελάσσονα (ή μείζονα), και ξανά στη Σολ μείζονα (περνώντας από την ΙV της ή από την Ντο μείζονα στο μ.10). Ξεκάθαρη αλυσίδα, σημειωμένες οι αποτζιατούρες και ξεκάθαρος ο αρμονικός ρυθμός ανά μισό μέτρο ή ανά τέταρτο σε κάποια σημεία. Προσοχή ήθελαν τα μ. 3 και 5 της αλυσίδας, όπου στον τρίτο χρόνο και στο διάστημα της τρίτης ελατ. στα όγδοα (ρεb -σι και ντοb- λα αντίστοιχα),  ο αρμονικός ρυθμός και η γραμμή του λεγκάτο πάνω από τις νότες αυτές δείχνει ότι πρόκειται για μία συγχορδία. Υπάρχουν δύο επιλογές: είτε συγχορδία αυξημένης 6ης, είτε (V) της V με βαρυμένη 5η για την ΦΑ μείζονα και τη Μι b μείζονα αντίστοιχα. Ωστόσο δεκτή μπορεί να γίνει και μια τρίτη επιλογή: η σύνδεση ΙΙ ναπολιτάνικης στο ρεb με V στο σι, (αν και αυτό δε συμφωνεί με τον αρμονικό ρυθμό, όπου δε γίνεται να αλλάζουμε συγχορδία ανά όγδοο).

Ως προς τον αρμονικό ρυθμό έπρεπε να προσέξουμε να αλλάζουμε συγχορδία ανά μισό ή τέταρτο, και στο ισχυρό στα σημεία με τα παρεστιγμένα τέταρτα και όγδοα και φυσικά όχι πάνω σε όγδοα ή δέκατα έκτα!
Τα μοτίβα προς μελωδική -ρυθμική μίμηση σημειώνονται με διακεκομμένες γραμμές πάνω στις λύσεις.
Αν κάποιος έχει βρει τα βασικά τονικά κέντρα, έχει βρει και δηλώσει με ποιον τρόπο θα κάνει τις μετατροπίες, έχει εναρμονίσει την αλυσίδα σωστά, προσέχοντας τον αρμονικό ρυθμό, έχει κάνει την εναρμόνια μετατροπία, έχει εναρμονίσει σωστά τα σημεία όπου δίνονται οι αποτζιατούρες, και έχει προσπαθήσει να εντάξει κάποια μελωδική ή ρυθμική μίμηση σε σημεία όπου η μελωδία έχει μεγαλύτερες αξίες, έχει γράψει ένα καλό θέμα!

Καλά σας αποτελέσματα!
Ο Θεός να δώσει ό,τι καλύτερο για τον καθένα και την καθεμιά σας!









































Αρμονία Πανελλαδικές 2016 λύση 2


Δείτε το θέμα σε αυτόν τον σύνδεσμο:

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

Καλή επιτυχία!

Καλή επιτυχία σε όσους εξετάζονται στα μουσικά μαθήματα αρμονία και ντικτέ, την Πέμπτη και Παρασκευή 23 και 24 Ιουνίου, αλλά και σε όλους όσοι δίνουν Πανελλαδικές ή ενδοσχολικές εξετάσεις.
 Ο Θεός να βάλει το Χέρι Του να αποδώσετε όσο καλύτερα μπορείτε και να σας ανοιχτούν οι καλύτερες για εσάς πόρτες!


Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

θέμα αρμονίας 2012 Πανελλαδικές

δείτε και στον παρακάτω σύνδεσμο:  
εδώ


1. Προσοχή στον αρμονικό ρυθμό, ανά μισό μέτρο ή ανά μέτρο.

2. Προσοχή στο ρυθμικό μοτίβο με την παύση, η γραφή τωνσυγχορδιών να γίνεται στο ισχυρό.

3. Τα σημεία όπου έχει παρενθετικές δεσπόζουσες μπορούν επίσης νααντιμετωπιστούν σαν μετατροπίες.