Συνολικές προβολές σελίδας

Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!

Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;

Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;


Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.

Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Σταυρόλεξο επανάληψης Θεωρίας

Λύσαμε χθες στην τάξη μας, στα τμήματα Α1 και Α3 Λυκείου του Μ.Σ.Σ. το σταυρόλεξο αυτό,

για να κάνουμε μια μικρή επανάληψη της Θεωρίας που έχουμε μάθει τα προηγούμενα χρόνια, εστιάζοντας την προσοχή μας :
  • στις κλίμακες και τους
  • οπλισμούς τους,
  • στα διαστήματα και
  • στις συγχορδίες που σχηματίζονται στις διάφορες βαθμίδες των κλιμάκων.



1


















2










3








































4












5




























6



















7

















8





































9













































10






































11


12







































13










































14
























































Οριζόντια

2

ΣΙ - ΦΑ : πέμτπη ... ανιούσα.

3

Συχνά οι φθόγγοι μιας συγχορδίας τι κάνουν;

4

Αυτή η ελάσσονα αλλιώς ανεβαίνει, αλλιώς κατεβαίνει.

5

Είναι η λα ελάσσονα και η Λα Μείζονα.

6

Η μι ύφεση ελάσσονα έχει μια ύφεση .... από την λα ύφεση ελάσσονα.

8

Αν κατεβώ από το λα στο ... σχηματίζεται δευτέρα αυξημένη.

9

Είναι και η αναίρεση μία, μαζί με άλλες δύο.

10

Φα δίεση είναι η ............... της συγχορδίας της υποδεσπόζουσας της ντο δίεση ελάσσονας.

11

Έχει 5 υφέσεις.

13

Ο προσαγωγέας της ντο δίεση ελάσσονας.

14

Σι, είναι η .... της συγχορδίας της επιτονικής της Ρε Μείζονας.

Κάθετα

1

Μι δίεση - φα: τι είναι;

2

Φα δίεση - σολ ύφεση, πώς λέγονται οι φθόγγοι αυτοί;

3

Είναι η Λα Μείζονα και η φα δίεση ελάσσονα.

7

ΣΟΛ - ΣΙ -ΡΕ ΔΙΕΣΗ: Είναι συγχορδία....

12

ΡΕ - ........ - ΛΑ : Μείζονα συγχορδία


Οι απαντήσεις θα ακολουθήσουν μια από τις επόμενες ημέρες.

Ιστορία Μουσικής και Θρησκευτικά και Ιστορία.

 Συνδέεται η Ιστορία της Μουσικής με τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Ιστορίας;;


Τι θυμάστε από τα μαθήματα των Θρησκευτικών (Παλαιά Διαθήκη και Προϊστορία του Χριστιανισμού) και Ιστορίας (Αρχαία Ιστορία) της Α' γυμνασίου, που μπορεί να σχετίζεται με την Ιστορία Μουσικής;

Έχουν σχέση άραγε αυτά τα τρία μαθήματα;;

Ας το ανακαλύψουμε μέσω αυτού του μικρού κουίζ γνώσεων, το οποίο κάναμε στην τάξη μας,
στο β1 και β2 Γυμνασίου του Μ.Σ.Σ., στο πρώτο μάθημα της Ιστορίας της Μουσικής:

Εικόνα 1.   
1. Ποιος εικονίζεται στην εικόνα 1;
Α. Ο βασιλιάς Σαούλ.
Β. Ο βασιλιάς Σαμουήλ.
Γ. Ο βασιλιάς Δαβίδ.
Δ. Ο βασιλιάς Σολομών.
Ε. Κανένα από τα παραπάνω.

.......................................................

2. Οι «Ψαλμοί»  που συνέθεσε ο  ………….. , πήραν το όνομά τους από:

Α. Το ψαλτήρι, ένα δεκάχορδο μουσικό όργανο που συνόδευε το τραγούδι τους.
Β. Τον ψάλτη, όπως ονομαζόταν αυτός που τους τραγουδούσε.
Γ. Το ψαλτήρι, το αναλόγιο δηλαδή όπου τοποθετούσε ο ψάλτης τα ποιήματα αυτά.
Δ.  Τη λέξη ψαλμωδία, που σημαίνει μελωδική απαγγελία ενός ψαλμού.
Ε.  Το ψαλτήρι, δηλαδή το βιβλίο που περιέχει τους ψαλμούς.

.......................................................



3. Κάποια από τα όργανα των Ισραηλιτών είναι:

Α. Κανένα από τα παρακάτω.
Β.  σάλπιγγα,  αυλός, ψαλτήρι, κιθάρα, κύμβαλα, τύμπανα.
Γ. τρομπέτα, φλογέρα, λύρα, άρπα, τύμπανα, κύμβαλα.
Δ.  φλάουτο, κλαρινέτο,  βιολί, ψαλτήρι,  τύμπανα, πιατίνια.
Ε. ζουρνάς,  κόρνο,  άρπα, ψαλτήρι,  ντραμ, κρόταλα.


.......................................................
Εικόνα 2.

 4.Στην εικόνα 2. βλέπουμε  τον 
"αρπιστή", ένα τα γλυπτά που 
κατασκευάζονταν στην 
Εποχή του χαλκού, που 
ξεκινά το3000 π. Χ., 
και λέγονται:

Α. μαρμάρινα ειδώλια
Β.  χάλκινα εδώλια
Γ.  μαρμάρινα είδωλα
Δ. χάλκινα κτερίσματα, 
που συνόδευαν τους νεκρούς 
κατά την ταφή τους.
Ε. πήλινα αγγεία


               
...................................................... 

5. Στην Αρχαϊκή εποχή (800-479 π.Χ.), ξεχώρισαν οι ποιητές:

Α.Το Β και το Ε.
Β. Ησίοδος και Αριστοφάνης.
Γ. Αχιλλέας και Όμηρος.
Δ. Σαπφώ και Πίνδαρος.
Ε. Ιπποκράτης και Πυθαγόρας.

.......................................................
6. Στην Αθήνα (479-431 π. Χ.) το μάθημα της μουσικής είχε σημαντικό ρόλο στο σχολείο.
Πώς λεγόταν ο δάσκαλος της μουσικής;  

 Α Παιδαγωγός.   Β. Ραψωδός.   Γ. Αυλιστής.  Δ. Κιθαριστής.   Ε. Αρπιστής.
Εικόνα 3.


Τα αποτελέσματα θα ακολουθήσουν μία από τις επόμενες ημέρες! 

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Κινούμενη Παρτιτούρα 2

Ένα κομμάτι οπτικο-ηλεκτρονικής μουσικής (Visual-electronic) που γράφηκε από τον συνθέτη Richard Grayson το 1998 και παρουσιάστηκε στις 30.9.2001 στο Μουσείο Τέχνης του Λος Άντζελες (L.A.C.M.A.), συνοδευόμενο από οπτική παρτιτούρα.  
Δέστε στο τέλος τι γράφει και πώς ακούγετai αυτό!  
Κάθε διαφορετικό ηχόχρωμα έχει άλλο χρώμα .  Το πρωτότυπο του συνθέτη είναι αυτό.


Ο Richard Grayson είναι καθηγητής μουσικής στο Occidental College στο Λος Άντζελες. 
Περισσότερα  μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του συνθέτη, εδώ .


 Στη συνέχεια ο Stephen Malinowsky το επεξεργάστηκε με τη "μηχανή παραγωγής κινούμενης μουσικής" και δημιούργησε το παρακάτω βίντεο. 
Δεν είναι κάποιες στιγμές σαν αυτοκινητόδρομος, με ανεβοκατεβάσματα και μετά μποτιλιάρισμα;
 Ή άλλες στιγμές σαν κέντημα;  ..!
Κάνετε υπομονή όμως να δείτε τι  άλλο προσθέτει στο τέλος, κάτι που δεν είχε βάλει ο συνθέτης!


Σε αυτή την ιστοσελίδα μπορείτε να κατεβάσετε τη μηχανή κινούμενης μουσικής!  


Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε σε δικά σας αρχεία MIDI και να τα ακούσετε, βλέποντάς τα! (βέβαια χρειάζεται να έχετε κάποια αρχεία σε μορφή midi, ή να έχετε τη δυνατότητα να τα δημιουργήσετε, συνδέοντας με τον υπολογιστή σας ένα midi όργανο [πληκτρολόγιο midi ή ένα αρμονίο που μπορεί να συνδεθεί με υπολογιστή] και παίζοντας τα κομμάτια που θέλετε να οπτικοποιήσετε -γνωστών συνθετών ή γιατί όχι και δικά σας! Καλές δοκιμές!)