Ένα ιστολόγιο που ξεκίνησε από το Μουσικό Σχολείο Σερρών, συνεχίζεται στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας, αλλά απευθύνεται προς όλους τους μαθητές μουσικών σχολείων ή μουσικής γενικότερα, με υλικό από και προς τους μαθητές της Αρμονίας, και όλων των μουσικών μαθημάτων ή μουσικών οργάνων.
Συνολικές προβολές σελίδας
Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!
Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;
Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;
Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.
Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !
Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018
Πέμπτη 4 Μαΐου 2017
Μορφολογία: Α. Σουΐτα, Σονάτα, Β. Πρελούδιο, Φούγκα (κλπ πολυφωνικές φόρμες)
Για όποιον είναι ακουστικός τύπος, αλλά και για όποιον είναι οπτικός τύπος! Αν ξαναδείτε το υλικό αυτό που είδαμε και στην τάξη, οι μαθητές της Β' Λυκείου του Μ.Σ.Β., ίσως βοηθηθείτε στο διάβασμα για τις εξετάσεις, αλλά κυρίως στην καλύτερη κατανόηση της μορφολογίας και στο να δείτε ότι η μορφολογία δεν είναι μια ξερή γνώση, αλλά είναι κυρίως μουσική! Ευπρόσδεκτος είναι και όποιος ενδιαφέρεται να πάρει μια οπτική και ακουστική γεύση για το τι είναι μορφολογία της μουσικής.
Οπτικοακουστικό υλικό για τις μορφές:
Πηγή πληροφοριών: Λουκάκη, Ε. Μορφολογία της Μουσικής Α' Λυκείου, ,Σχολικές σημειώσεις, Πειραματικό Μουσικό Λύκειο Παλλήνης, Παλλήνη, 2010
Α. Σουΐτα, Σονάτα
Β. Πρελούδιο-Φούγκα κλπ πολυφωνικές φόρμες
Κάνετε κλικ στους συνδέσμους ή δείτε τα βίντεο:
Α.
Οπτικοακουστικό υλικό για τις φόρμες σουΐτα και σονάτα. Μουσικό Σχολείο Βέροιας, Β΄ Λυκείου, Μάθημα Μορφολογίας Μάιος 2017.
Β.
(Περιέχονται και οι απαντήσεις σε ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις που δόθηκε στη Β' Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Βέροιας τον Φεβρουάριο του 2017). Το φυλλάδιο ακολουθεί:
*Χιονισμένη ..... αρμονία*
Χιονισμένη αρμονία:
Γιατί άραγε αυτός ο τίτλος;
Αν δούμε και ακούσουμε ίσως καταλάβουμε!
Μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο και πιθανόν η απάντηση θα δοθεί.
Ένα "χιονισμένο" θέμα αρμονίας!
Γιατί άραγε αυτός ο τίτλος;
Αν δούμε και ακούσουμε ίσως καταλάβουμε!
Μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο και πιθανόν η απάντηση θα δοθεί.
Ένα "χιονισμένο" θέμα αρμονίας!
Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016
Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016
2 θέματα αρμονίας για γ' λυκείου μέχρι συγχορδίες αυξ. 6ης και μετατροπικές αλυσίδες
Προσπαθούμε να λύσουμε το θέμα με τον γρηγορότερο και μεθοδικότερο τρόπο!
1. Βρίσκουμε τα τονικά κέντρα και τις πτώσεις, δηλαδή τις μετατροπίες. Αυτό είναι το 30% του θέματος, χωρίς να έχουμε ακουμπήσει καν το πεντάγραμμο! (όπως μας είπε ο κ. Τσούγκρας καθηγητής του Τμ.Μουσ. Σπουδών, στο σεμινάριο της Παρασκευής 4.11.)
2. Σημειώνουμε τη μελωδική γραμμή μόνο του μπάσσου και τις βαθμίδες. Πάνω από το μισό θέμα λύθηκε!
3. Προσθέτουμε τις εσωτερικές φωνές.
4. Ελέγχουμε για λάθη και προσπαθούμε να προσθέσουμε μιμήσεις, ξένους φθόγγους κλπ.
Βοηθητική υποσημείωση:
το διάστημα 3ης ελαττωμένο κατιόν υποδηλώνει II6N προς V,
αλλά μπορεί να ανήκει και στη συγχορδία της αυξημένης 6ης (γερμ., γαλ., ιταλ.),αφού 3 ελατ. = 6 αυξημένη σε αναστροφή!
ή i5#, iv5# στην ελάσσονα
Ιδιαίτερα όταν έχουμε 3η ελατ. ανιούσα, δεν μπορεί να είναι ναπολιτάνικη!
Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)