Ένα ιστολόγιο που ξεκίνησε από το Μουσικό Σχολείο Σερρών, συνεχίζεται στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας, αλλά απευθύνεται προς όλους τους μαθητές μουσικών σχολείων ή μουσικής γενικότερα, με υλικό από και προς τους μαθητές της Αρμονίας, και όλων των μουσικών μαθημάτων ή μουσικών οργάνων.
Συνολικές προβολές σελίδας
Η ερώτηση που ζητά απάντηση σε αυτό το ιστολόγιο!
Άραγε μπορούμε με αφορμή την αρμονία της μουσικής να στοχεύσουμε στην αρμονία της ψυχής, εκφράζοντας τις μουσικές μας σκέψεις, μοιράζοντας τις μουσικές μας γνώσεις μας και συνθέτοντας νότες προβληματισμού και δημιουργικής σκέψης μεταξύ μας, ευαισθητοποιώντας ο ένας τον άλλο;
Άραγε πώς συνδέονται η καλλιέργεια της ακοής με την καλλιέργεια της ψυχής;
Αρμονία, Θεωρία, Ιστορία Μουσικής, μουσικά όργανα και άλλα μουσικά μαθήματα ή μουσικά ενδιαφέροντα.
Για να ενημερώνουμε και να ενημερωνόμαστε σχετικά με το μάθημά μας,και ό,τι ενδιαφέρον ή ωφέλιμο έχει διδαχθεί στην τάξη μας.
Αλλά και για να ενημερωνόμαστε γενικά για τη μουσική δημιουργία, να δημοσιεύουμε τις εργασίες μας ή άλλα θέματα που θέλουμε να μοιραστούμε, για να προκαλέσουμε μια νότα προβληματισμού και δημιουργικής, ωφέλιμης σκέψης !
Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010
Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010
Διάστημα 3ης μικρό ανιόν; Το νανούρισμα του Μπραμς!
Ας το ακούσουμε,
ας το μεταφράσουμε... και ...
αναμένουμε να το τραγουδήσουμε!
Για τέσσερις φωνές |
Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010
Σύνθεση μελωδίας από την αρχή!
Δημιουργούμε τις δικές μας μελωδίες, τις εναρμονίζουμε με βάση τις γνώσεις μας από την αρμονία και τις τραγουδάμε (ή τις παίζουμε;)!
Οι φωτογραφίες είναι από τον πίνακα της τάξης μας!!
η μελωδία στη σοπράνο |
Γράφουμε τον Μπάσο!
|
Η εναρμόνιση β' μισό
Τώρα περιμένει να τραγουδηθεί, τι άλλο; !
|
Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010
Ουβερτούρα , του Κουρέα της Σεβίλλης, του Ροσσίνι
Τι βλέπουμε και ακούμε εδώ, στην πρώτη σελίδα της παρτιτούρας της Ουβερτούρας (=εισαγωγή) της όπερας του Ροσσίνι, Κουρέα της Σεβίλλης;
Απλές συνδέσεις κύριων συγχορδιών, και μια κοντινή μετατροπία στην δεσπόζουσα, δηλαδή στη σι μείζονα, και στα ζεύγη ογδόων αποτζιατούρες και προηχήσεις (ξένους φθόγγους, φθόγγους δηλαδή που δεν ανήκουν στη συγχορδία, αλλά στολίζουν μια μελωδία)
Η παρτιτούρα αποτελεί απλοποιημένη μεταγραφή του ορχηστρικού μέρους για πιάνο.
Είναι ένα πολύ γνωστό έργο, έτσι δεν είναι;
Ξέρετε όμως τι έγινε στην πρεμιέρα του; ;
...........................................
!!!!!!!!??????????
Στο δεύτερο βίντεο ακούμε και βλέπουμε ολόκληρη την εισαγωγή αυτή (η παρτιτούρα είναι σε μεταγραφή για πιάνο).
Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010
Καλωσόρισμα!
Γεια σας.
Αφού το διαδίκτυο έχει μπει μέσα στη ζωή μας, ας δοκιμάσουμε κι εμείς να χειριστούμε αυτό το εργαλείο προς όφελός μας!
- Φυσικά αυτό δεν μπορεί να υποκαταστήσει στο ελάχιστο την επικοινωνία μας, το μάθημά μας, την ουσιαστική πρόσωπο προς πρόσωπο επαφή.
Ποιος ξέρει όμως; Ίσως συμπληρώσει κάποια πράγματα που δεν προλαβαίνουμε να πούμε μέσα στην τάξη, και κάποια άλλα, που ίσως θα θέλαμε να μοιραστούμε για να προβληματίσουμε θετικά ο ένας των άλλο.
- να μας δοθεί η ευκαιρία να ανατρέχουμε σε συμπληρωματικό υλικό για το μάθημά της Αρμονίας που γίνεται στην τάξη μας, και να μοιραζόμαστε οι ίδιοι μουσικό υλικό που μπορεί να φανεί χρήσιμο στο μάθημά μας.
Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010
και κάτι από Bach..!
Το πρώτο κοντσέρτο του σε ρε ελάσσονα, το πρώτο μέρος.
Δεν το έχουμε δει ακόμα στην τάξη, αλλά ποιος ξέρει!
Και πάλι στο πιάνο ο Glenn Gould μας.
Δεν το έχουμε δει ακόμα στην τάξη, αλλά ποιος ξέρει!
Και πάλι στο πιάνο ο Glenn Gould μας.
Αξίζει να ακούσουμε τι συμβαίνει γύρω στο λεπτό 6.50 μέχρι 7.40, όπου μπορούμε να ακούσουμε κάποιες χρωματικές κινήσεις πριν ξαναπεράσει στο ... κυρίως θέμα .
(Μήπως οι χρωματικές κινήσεις λειτουργούν εδώ σαν ορεκτικά στην ακοή μας, που μας εισάγουν στο κυρίως πιάτο!;)
Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010
Σονάτα Mozart KV 332 σε φα μείζονα
Είδαμε σήμερα στην τάξη ένα απόσπασμα του πρώτου μέρους της σονάτας,
συγκεκριμένα στην τελευταία σελίδα στην επανέκθεση, (δηλαδή εμφάνιση δεύτερη φορά του αρχικού θέματος)
στο δεύτερο μέτρο της δεύτερης σειράς,
για να μελετήσουμε τη χρήση των τετράφωνων συγχορδιών (μεθ' εβδόμης):
την προετοιμασία της έβδομης ως κρατημένης νότας
και τη λύση της στην επόμενη συγχορδία βηματικά προς τα κάτω,
προς
τα .....
Το ίδιο μοτίβο που μελετήσαμε , αυτό με τις σπαστές συγχορδίες στο αριστερό χέρι και τους αντιχρονισμούς με παύσεις στο δεξί, χρησιμοποιείται και πιο πριν, άλλες δυο φορές στο έργο!
Ψάξτε το ακούγοντάς το και βλέποντας την παρτιτούρα!Σε ποια σημεία;;
Στο απόσπασμα πιάνο παίζει ο γεννημένος στην Αργεντινή πιανίστας και μαέστρος, Daniel Barenboim.
[Πηγή για την παρτιτούρα: http://imslp.org/wiki/Piano_Sonata_No.12_in_F_major,_K.332/300k_(Mozart,_Wolfgang_Amadeus)]
Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010
Συγχορδίες αυξημένης έκτης: Φαντασία για πιάνο σε ντο ελάσσονα του Mozart, KV 475
Για όποιον ενδιαφέρεται να... κολυμπήσει στα λίγο πιο βαθιά..!
Τι γίνεται με την αρμονία αυτού του έργου; Ξεκινάει με συγχορδία αυξημένης έκτης, έχει μια χρωματική αλυσίδα, πολλές δευτερεύουσες δεσπόζουσες, χρωματικούς ξένους φθόγγους, χρωματικές μετατροπίες, εναρμόνιες μετατροπίες, μετατροπίες με συγγενική τρίτη... τι άλλο θέλετε; ! Άραγε, αν ο Mozart τότε, το 1785, έγραφε έτσι, αν αυτός ο συνθέτης ζούσε αργότερα, στη ρομαντική εποχή, ή και σήμερα, πώς θα έγραφε;
Ας το απολαύσουμε! Στο απόσπασμα παίζει ο Glenn Gould. (πηγή φωτογραφιών: Wikipedia)
Δείτε την υπόλοιπη παρτιτούρα:
Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010
Ας ασχοληθούμε και λίγο με την Αρμονία ως μάθημα!
Άραγε υπάρχουν πράγματα που μας κάνουν εντύπωση στην Αρμονία;
Για παράδειγμα,
- Γνωρίζετε γιατί η Εκκλησιαστική Πτώση, ή "πτώση Amen" ονομάζεται έτσι;
- Τι είναι οι πέμπτες του Mozart;
...του Scarlatti...;
...;
Ο Bach έκανε πέμπτες παράλληλες;;
κλπ κλπ
Ας ψάξουμε για ορισμούς ή παραδείγματα σε μουσικά έργα!
Γιατί η Αρμονία δεν είναι μόνο κανόνες, απαγορεύσεις και γράψιμο (και κυρίως σβήσιμο) για να πετύχουμε το στυλ της εποχής. Είναι κυρίως να δούμε και να ακούσουμε αυτό το στυλ!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)